i Porträtt
tisdag. redigerar bilder, har studiedagar fram till torsdag och är sjuk för fjärde dagen på rad. och i samma takt som höstrusket börjar kika fram försvinner även all min inspiration och fotolust, precis som vanligt. idag är en sådan dag som det känns extra mycket och jag vill egentligen bara lägga kameran på hyllan och låta den ligga där tills vårsolen och vårblommorna börjar komma fram igen.
 
men nej. inte ett år till. istället letar jag massvis med inspiration på sidor som pinterest och tumblr, bokar in privatkurser med en himlans duktig emelie ohlsson och drömmer om en ny och bättre kamerautrustning. jag kollar på bilder som jag själv har fotograferat samtidigt som jag försöker se vilken enorm utveckling jag har gjort på bara ett år, ett halvår, på bara några månader. jag vill ju det här så himla mycket och jag ska inte ge upp. inte nu när jag nästan är där.
 
kan inte ni fina göra en sak som skulle hjälpa hur mycket som helst? berätta för mig vad ni vill se och läsa om här. det kan vara precis vad som helst, såsom fototips, min utveckling inom fotografin, något speciell ni vill att jag ska fotografera, videos eller något helt annat. precis vad som helst. tusen pussar.
 
Kommentarer
Emma

Hej där!

Jag har märkt hur sjukt fina foton du har och jag själv älskar att fota och går media andra året på gymnasiet men det känns som att jag liksom aldrig riktigt blir nöjd med mina bilder och jag köpte min systemkamera (nikon d5100 med ett 18-55 mm objektiv) i juli detta året men har fotat kompakt innan och använt skolans kameror och jag har just börjat fota manuellt så jag undrar om du kan ge några tips? Jag skulle bli superglad över det! Jag vill liksom kunna fota lika fina bilder som du kan. Så vad kan jag tänka på när jag fotar manuellt? Och speciellt, vad ska jag tänka på (förutom ljuset) när jag fotar porträtt? Vill så gärna kunna fota fina bilder ååh!!

Svar: javisst finis! vad tänker du dig för tips ungefär? kram
Sofie Wiberg

-

Mer bilder på dig, inlägg oftare, bilder från din vardag?

Svar: absolut, tack för din kommentar finis!
Sofie Wiberg


Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

Webbadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback